whos_among_us

2012. december 25., kedd

Trendek 2013-ra

Az óév végéhez közeledve egyre több elemzés, értékelés jelenik meg a 2012-es évre. Mások a jövő év várható trendjeit fürkészik és ezekből készítenek összeállításokat. A befektetői, elemzői szemmel mindegyik fontos: az egyik lenyomata a közeli múltnak, a másik kapcsolat a közeli vagy távolabbi jövővel. Befektetőként mindíg keressük a régóta stabil és letisztult válalkozások papírjait (kérdezzék csak meg Warren Buffett-et) épp úgy, mint a feltörekvő, trendekre épülő egyedi vállalkozásokat, melyek spekulatív részeit képezhetik egy-egy portfoliónak. Tehát a múlt értelmezése és a jövő fürkészése hozzátartozik a társadalmi, piaci, gazdasági, vállakozói és fogyasztói trendek megismeréséhez is, mely közvetve a vagy közvetlenül vezethet piaci pozícióink változtatásához.

Néhány trend a jövő évből:
  • Mobilitás: a mobilitás, mint kulcs trend továbbra is folytatódik. Egyre több szolgáltatást akarunk igénybevenni a mobil módon (okostelefon, tablet, e-reader, stb.). Az ehhez szükséges "okos" eszközök köre a fejlett világban túllép azon a kritikus ponton, amikor már inkább hátrány lesz ilyen eszközökkel nem rendelkezni.
  • Tablet: a tablet maga a trend. A tablet eladások világszerte és itthon is hatalmasak. Az Androidos és iOS platformok után megérkezett a Win8 is.
  • Mobil alkalmazások robbanása: az okos eszközök térhódításával szinte mindenre van/lesz App. A világ nagy consumer brand-jei legkésőbb már idén kiadták a saját Appjeiket, de a közepes és kisebb vállalkozások számára a 2013-as év lesz a sorsfordító.
  • Cloud Computing: szintén nem új trend; A nagy cégek vagy már részben túl vannak az első cloud projektjeiken vagy épp benne vannak azok végrehajtásában. Jó pár cég azonban még csak tervez ilyet. 2013 az ilyen törekvések folytatódásáról is szól majd. A Google, az Amazon, a SalesForce.com és az Apple ismert felhő szolgáltatásai mellett, egyre nagyobb szeletet hasít ki magának majd a DropBox, Evernote, a BaseCamp, ZohoDocs, MailChimp, és hasonló szoftverek.
  • Mobilfizetés: a bankoktól a vezető bankkártya kibocsátókon át, a készülék gyártókig és a kiskereskedelmi lácokig, lényegében mindenkinek a fejlesztési listáján fennt van 2013-ra ebben a témában valamilyen projekt. A mobil fizetés elterjedéséhez tartozik olyan alaklamazások piacrakerülése és elterjedése, mint az Apple Passbook-ja, a Google Wallet, a FidMe. Az RFID technológia mobile készülékekbe és különféle plasztik kártyákba történő beépítése, illetve az ezek fogadására alkalmas olvasók elterjedése szintén várható jövőre.
  • Közösségi média: a közösségi médiák előretörése folytatódik. Egy felmérés szerint az amerikaiak ma már több időt töltenek a közösségi oldalakon, mint a hírportálokon. A vállalatok számára mind fontosabb, hogy relevánsan jelen legyenek a közösségi tereken.
  • Mobile Marketing: a vállalkozásokat egyre nagyobb mértékben és arányban érik el ügyfeleik mobil eszközökön és megoldásokon kereszül. A fogyasztók számára a mobilitás és az ilyen módon történő kontaktus a cégekkel egyre természetesebb. Az élet egyre nagyobb területére kerülnek be a mobil megoldások. Az ügyfelek egyre nagyobb részének életébe vonulnak be mind nagyobb mértékben az okos és mobil eszközök. Ehhez a kihíváshoz kell mind jobban alkalmazkodnia a cégeknek 2013-ban. Ismerik a régi szlogent: "Aki lemarad, az kimarad!"
  • Az előbbi trendhez kapcsolódik a következő. "Tartalom marketing"/Content Marketing. Azok a cégek, akik jelen akarnak lenni ügyfeleik egyre fontosabb digitális életében az eddgi tartalmak és médiák helyett új területeken kell helytállniuk, aminek fontos eleme a tartalom: fotó megosztás, filmek, grafikák, hírlevelek, mobile app-ek, e-book kiadványok, social media tartalmak, webináriumok, blogok, chat szobák.
  • Fotó megosztás: az Instagram vagy a PinTrest sikere folytatódni fog. A content sharing területén számtalan új alkalmazás kerül elő. A régiek, mint a YouTube, újratervezése pedig folyamatban van.
  • Crowd-sourcing: a cégek egyre másra hozzák létre azokat a szociális tereket, melyeken  ügyfeleivel találkozhat, ötleteket cserélhetnek. Jó példa erre a mystarbucksidea.force.com. De a az eYeka népszerűsége is várhatóan folytatódik majd 2013-ban.
  • Internetes utazás közvetítő cégek visszaszorulása: a szállodák, légitársaságok, bérautó cégek egyre inkább szenvednek az Expedia és a Priceline és ezek internetes leányvállalatainak dömping áraitól. A szolgáltatásokat végsősoron nyújtó vállalkozások saját értékesítési csatornáikból szívják el az ügyfeleket az internetes gigászok és kényszerülnek sokszor olcsóbban adni azokat.
  • Showrooming: folytatódik az idehaza is egyre gyakoribb jelenség, főleg a műszaki, könyv és bizonyos tartós fogyasztási cikkek tekintetében: nézd meg egy boltban és vedd meg a neten!
  • Multi-screening: a nappaliban egyszerre megy a TV és egy laptop vagy tablet, okostelefon. Utóbbin akár a műsorhoz kapcsolódó tartalom. Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a tévénézők 77% esetében az illetőnél van már egy második eszköz is.
  • Make It Yourself: a főző iskolák és a csináld magad mozgalmak fénykorát éljük. A trend vélhetőleg marad majd. Az ehhez kapcsolódó vállalkozások, alkalmazások iránt 2013-ban is kereslet lesz.
Az Egyesült Államokban idén az okostelefonok száma először haladta meg a
hagyományos mobilokét - heidicohen.com, BI Inteligence

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.