whos_among_us

2013. július 12., péntek

Jelentett a YUM Brands

Szerdán tőzsdezárást követően tette közzé a Yum Brands (Taco Bell, KFC és Pizza Hut márkák alatt éttermeket üzemeltető részvénytársaság) a második negyedéves számait. Az étterem láncok közül a jelentési szezon első jelentőjének eredményei nem lettek fényesek. A YUM $281 millió profitot jelentett a negyedévre, ami 61 cent részvényenként, tavaly ugyanekkor még $331 millió volt a haszon, azaz 69 cent/részvény. A cég profitja tehát 15%-ot esett. Az egyszeri hatásoktól megtisztított profit 56 cent lett a tavalyi 67 cent helyett. Öröm az ürömben, hogy az elemzői várakozásokat 2 centtel így is felülmúlta ez az eredmény.
A vállalat árbevétele 8%-ot csökkent tavalyi hasonló időszakhoz képest.
A cég vezetése a rossz eredményeket elsősorban a kritikus piacnak számító kínai fiaskó számlájára írja. Emlékezetes, hogy 2012 decemberben a kínai hatóságok a YUM egyik helyi csirkehús beszállítójánál madárinfluenzát gyanítottak. Az eladások visszaestek, aminek a hatása a második negyedévben is jelentkezett.
A Kínában agresszíven terjeszkedő YUM profitjának közel
felét adja az ázsiai országban megtermelt haszon; a grafikon a
2012-es arányokat mutatja a fő konkurensekkel szemben
- knowledge.ckgsb.edu.cn
A történtek hatására a kínai egy étteremben történő eladások átlagos mértéke (same-store sales) 20%-ot estek, míg az üzemi eredmény 63%-ot zuhant az ázsiai országban.
Egy kínai angol nyelvű gazdasági portál egy alapos cikket tett közé még áprilisban a YUM ottani helyzetét elemezve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.