whos_among_us

2013. január 6., vasárnap

Pácban van-e a Google?

A Google negyedéves árbevétel struktúrája 2012Q3 -
jhwebworks.com
A Google árbevétele 2012-ben nagyjából 39-40 milliárd dollár lehetett (pontos adatok január 22.-én). Ennek kb 67%-át (kb $29-30 milliárd) a kereső óriás saját weboldalai termelik meg. (Itt egyrészt egy-egy kulcsszóra történő kereséseknél bizonyos weboldalak előresorolásaiból származó bevételekre, másfelől a kereső oldalsávjain vagy a keresési oldalak tetején, az adott témához vagy kulcsszóhoz kapcsolódó fizetett reklám linkekből származó jövedelmekre kell gondolni.) Az árbevétel másik jelentős, $11-12 milliárd körüli, része az AdSense partnerek által generált, "rákattintós" reklám forgalomból jön.
Egyes elemzők ez utóbbi részt látják veszélyben a vélemények szerint jelentősebbé váló click fraud (kattintással csalás) jelenség miatt. 
Az ilyen csalás lényege, hogy valamilyen módon a PPC (pay-per-click) reklámozótól, annak nem a szándékai szerint - tehát becsapással - pénzt vegyenek el. Ez több féle módszerrel is történhet. A leggyakoribb, hogy egy program (robot) imitálja a rákattintást valamilyen potenciális felhasználó által. A csalással többféle célja is lehet az azt elkövetőknek. Gyakori, hogy egy vállalkozás a konkurens PPC büdzséjét szeretné "kiszárítani" és ezzel saját kampányának hatékonyságát fokozni. Máskor az egyes weboldalak üzemeltetői az elhelyezett AdSense reklámokra történő nagy számú kattintással kívánnak csaló módon plusz jövedelemet szerezni.
Egy $1000-os PPC reklám büdzséből akár $500 is tűnhet el "eredménytelenül" a click fraud csalóknak köszönhetően.
AdSense reklám egy tematikus weboldalon - memwg.com
A Google árbevételi modelljének egyik alapja rendülhet meg azzal, ha elharapódzik ez a fajta csalás. A reklámozók egyre nagyobb tömege dönthet a PPC csatorna kihagyása vagy szűkítése mellett ha azt érzik, hogy a reklámozásra szánt pénzük nagy része csalók kezére jut, üzleti szempontból teljesen eredménytelenül.
Természetesen a Google a saját szoftvereinek fejlesztésével igyekszik a csalásoknak minél jobban elejét venni. Valamint a bíróságok is igyekeznek haladni az elaszaporodó csalásokkal az Egyesült Államokban. Kaliforniában a click fraud-ot már büntetik.

A jelenség tehát fontos veszély lehet a jövőben a részvény árfolyamával kapcsolatban, melyet érdemes a részvényben hoszabb időre fektetni szándékozóknak szem előtt tartania. A Blogger nem lenne meglepve, ha a Google - (a szoftveres védelem fejlesztése mellett) az üzleti modell fejlesztésén, hangolásán keresztül - ne dolgozna máris azon a háttérben, hogy a jelenlegi magas (becslések szerint 10-50%-os) click fraud szint jelentősen csökkenthető legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.