Tingyi és Pepsi termékek - xinhuanet.com |
Napjaink egyik dinamikusan fejlődő iparága az élelmiszeriparon belül az üdítő- és frissítő italok piaca. Világ viszonylatban a hazánkban is jelenlévő két ismert vezető játékos a Coca-Cola és a Pepsi Co.. A cégek növekedésének fontos terepe utóbbi időben elsősorban a fejlődő piacok számítanak. Egy most megjelent hír szerint a Pepsi eladta kínai palackozó egységeit a kínai piac egyik vezető palackozó cégének, a Taivanon bejegyzett Tingyi Holdingnak. Az ügylet része, hogy a Pepsi közvetve 5% tulajdonrészt szerzett a Tingyi palackozó leányvállalatában (Tingyi-Asahi Beverages (TAB) Holding), ez utóbbi pedig megkapta a Pepsi kínai franchise palackozó partnerség és globális parneri címeket és jogokat, továbbá a cég így önállóan hozhatja forgalomba a Pepsi Soda és Gatotrade termékcsaládját. A Pepsi egyben opciót szerzett rá, hogy a TAB-ban a tulajdonrészét 2015-ig 20%-ra növelje.
A Tingy piaci kapitalizációját elemzők 15 milliárd dollár körülire teszik. A cég birtokolja a Master Kong brandet, amely alatt instant tésztákat, snackeket és ital féleségeket hoz forgalomba Kína szerte. A cég papírjainak éréke az utóbbi időben robbanásszerűen nőtt.Ezzel az ügylettel a Tingyi úgy növelheti jelentősen az általa forgalmazott termékkört, hogy pénztartalékai lényegében nem csökkentek, amit így a további expanzióra fordíthat. A Pepsi pedig hozzáfért a Tingyi igen széleskörű kínai kereskedelmi hálózatához.
Elemzők az ügylettel kapcsolatban nem várnak azonnali elmozduást a Pepsi papírjainak tőzsdén jegyzett árfolyamában.
A kínai üdítő ital ipar piaca jól láthatóan mind két nagy nemzetközi játékosnak fontos növekedési terep. A Coca-Cola jelenleg nagyjából a kínai szénsavas üdítő piac 55%-át uralja és a következő 3 évben további 4 milliárd dollár értékben tervez beruházni Kínában.
A blog szerzője a Food & Beverages szektorban javasol közép-hosszú távú befektetéseket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.