A Blogger által követett részvény a Tesláé (TSLA). A részvény november elejei $28 körüli árfolyamról december közepére $35 közelésbe emelkedett és a hetet is $34-on zárta. A JPMorgan semleges minősítést és $37-os célárat adott ki a héten a papírra. A céggel kapcsolatos pletyka, hogy cashflow pozitívnak riportolta magát és elemzők tudni vélik a csökenő eladási szintet is, de pontos számok a cég soron következő negyedéves jelentéséből, februárban lesznek majd.
Bár minden bizonnyal az elektromos autók még komoly jövő előtt állnak (ezt mutatja az is, hogy minden nagy autógyártó elkezdett vagy hamarosan elkezd gyártani elektromos autókat), de jelenleg sok feltétel nem adott még ehhez az autózási formához (töltő állomások, szervíz bázisok, hatósági szabályok, szabályozási környezet)
Jonathan Wagner egy minap megjelent publikációjában fejti ki, miért gondolja, hogy a TSLA esetében nem számít gyors növekedésre.
Tesla Model S Münchenből - tesla.com |
A Model S (Sedan) legolcsóbb 45 KWh-ás változata is (mely csak kb 200 km megtételére alkalmas egy feltöltéssel) 49 900 USD, a 60 KWh-ás változat 59 900 USD (ez már 335 km-t tud egy teljes töltéssel), a 85 KWh-ás 69 900 USD (426 km egy teljes töltés) és végül a Model S Performance, mely a 85 KWhás változat, mely egy extrákkal jól felszerelt verziója és amely 4,4mp alatt gyorsul 100km/h-ra. 84 900 USD. A cég januártól $2500-os általános áremelést jelentett be erre a típusra. A kabrió Roadster gyártását, melyből összesen csak 1650 db-ot adtak el, s mely ezáltal a gyűjtők egyik kedvence lehet majd, a cég tavaj állította le, hogy jobban tudjon fókuszálni a Model S-re.
Decemberi hír, hogy a Tesla a hollandiai Tillbourgban nyitja meg európai disztribúciós és alkaltrész központját, melyben összesen kb 50 ember foglalkoztatását tervezik a következő pár évben.
A Blogger véleménye: az elektromos autók elsősorban a kis távolságú nagyvárosi autós közlekedést forradamalsíthatják a következő években. A világ nagyvárosai egyre másra tiltják ki (vagy kötik súlyos díjhoz a behajtást) a "hagyományos" motorú autókat területük egy részéről, főleg a belvárosokból, sétáló övezetekből. Ugyanakkor többnyire nyitottak az elektromos és hybrid autók fogadására. A kőolaj és földgáz árak jósolt tartósan alacsonyabb szinten maradása esetén, az elektromos autók iránti kereslet sem valószínű, hogy ugrás szerűen nőne meg. A Tesla számára komoly veszély lehet a többi gyártó által megjelentetett típusok, melyek árukban vélhetőleg a Tesla árai alatt lehetnek majd, de megmaradhat a műfaj paganinijének, prémium kategóriás márkájának, amire éves néhány tízíezer legfeljebb egy - két százezer darabos kereslet lehet minden évben az ár és egyéb kondíciók függvényében. A cég 2014-ben jelentetti meg a Model X nevű szabadidő autó típusát (SUV), mely további előre lépés lehet a típus portfolió kiszélesítésére és az eladások növelésére, mely összességében emelheti a részvény árát. A Blogger a TSLA-t részvény portfoliok spekulatív kockázati szeletébe javasolja kisebb részben és legalább 3-4 éves időtávra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.