whos_among_us

2013. szeptember 4., szerda

Starbucks

A Blogger egyik nagy kedvence a Starbucks (SBUX). Hogy miért, arról a lenti infografika sokat elmond. 
A Starbucks kínai üzleteiben árusított grande latte árösszetétele - wsj.com
A kínai piacon történő terjeszkedés kulcskérdés minden vendéglátóipari multi esetében. Nincs ez másként a kávézó gigász esetében sem. A cég kb 18 000 üzletének már 1/3-a külföldön van és nap mint nap 2-3 új zöld logós kávézó bolt nyílik a világ valamely részén.
A vállalat közvetítők közbeiktatása nélkül vásárolja az alapanyagot a latin-amerikai kávé termelőknél (elsősorban Brazíliában). A kávé pörkölését is saját maga végzi. A cég árbevétele az állandóan terjeszkedő hálózatból folyamatosan nő. A profit pedig relatíve magas az összes egyéb költség kategóriához képest is! Fontos, hogy Howard Schultz, CEO-t egy igazi vizionáriusnak tartják, aki viszont olyan management team veszi körül, mely képes megvalósítani Howard álmait, elképzeléseit. Tavaly a FastCompany az 50 leginnovatívabb cég közé sorolta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.