PepsiCo brand-ek - eatingrules.com |
Folytatódik a gyorsjelentési sorozat. A nagyobb vállalatok közül a Yum, a Costco és az Alcoa után a héten jelentő komolyab amerikai vállalat a PepsiCo Inc. (PEP) volt, mely csütörtökön piac nyitás előtt tette közzé számait. Az üdítőiről és snack-jeiről ismert cég egy részvényre jutó (egyszeri tételek kizárása utáni) profitja $1,36 lett, míg az elemzők $1,29-t vártak. Ez 7%-os emelkedés az előző évhez képest. A cég 17,2 milliárd dolláros negyedéves árbevételről adott számot, ami 2%-os növekedés az egy évvel korábbi 3. negyedéves bevételhez képest és az elemzők által várt 17,1 milliárd dolláros értéket is veri.
Egész évre 9%-os profit emelkedést várnak a Pepsi vezetői a korábbi 8%-os növekedési előirányzattal szemben. Elemzők 2015-re 5-7%-os emelkedést várnak a cég eladásaiban.
Érdemes megjegyezni, hogy a vállalat termékportfoliójában lévő üdítőitalok értékesítési volumene Észak-Amerikában lényegében nem tudott nőni, Európában pedig 1%-os csökkenést mutatnak a számok. A riportból kiderül, hogy az szénsavas italok értékesítési számai 1,5%-kal rosszbbak lettek az USA-t és Kanadát magábanfoglaló említett régióban. A fejlett országokban az egészségesebb italok fogyasztásával kapcsolatos változás tehát tovább folytatódik.
A kevésbé fejlett országokban azonban az eladások növekedése akár kétszámjegyű növekedést is mutat.
Mexikóban viszont 3%-ot esett a fogyasztás miután az ország brutális adókkal súlytja a cukrozott üdítőitalokat. Kalifornia hasonló adó kivetését fontolgatja. A trend folytatódhat.
Szeptember végén a Clinton Global Initiative New York-ban tartott tizedik éves konferenciáján a három nagy amerikai üditőitalgyártó (Coca-Cola Company, PepsiCo Inc. és a Dr Pepper Snapple Group Inc) együtt jelentette be, hogy a következő 10 évben 20%-kal csökkentik az üdítők energiatartalmát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.