whos_among_us

2014. július 27., vasárnap

Jelentettek: éttermek és üdítősök

Kövér héten van túl a gyorsjelentéseket figyelő befektetői társadalom. Több étterem lánc és a 3 nagy üdiítőital cég tette közzé számait. A Blogger néhány eredményt szeretne kiemelni az elmúlt napokból ebben a postban a témában.

Nem járnak jó idők a régi junk food ételeikről, italaikról árusító vállalatokra. A Coca-Cola (KO) héten kedden közzétett jelentése alapján az üdítőital gyártó óriás netto üzemi árbevétele 1%-ot, míg a netto üzemi eredménye 2%-ot esett a megelőző év 2. negyedéves számához képest. A cég egy részvényére jutó profit 64¢ lett, míg az elemzők 63¢-et vártak. Az eladott termékek száma világszerte 3%-ot emelkedett, ezen belül a szénsavas termékek 2%-ot tudtak emelkedni az elmúlt 12 hónap alatt. A kis volatilitásáról ismert cég papírjai aznap 3%-ot zakóztak.
Blogger megjegyzése: az Coca-Cola (KO) részvény árának visszaesése az érték alapú, hosszútávú és osztalék stratégiában gondolkodó befektetőknek kínálhat vételi lehetőséget. A korábbi $42,5-os árszint a korrekció után visszakerült az április végi, májusi  szintekre. Ugyanakkor érdemes megfigyelni, hogya $41 dolláros szint is kicsit magas. Az érdemi vásárlási szintek $40 alatt kedődnek, amit érdemes kivárnia a hosszútávban gondolkozóknak.
KO részvény ára a ~60-as évek eleje óta - Yahoo.com

Nem járt jobban aznap a McDonald's (MCD) sem. A gyorsétterem lánc mind negyedéves árbevétele, mind profitja szempontjából gyengén szerepelt. Az egy részvényre jutó profit a várt $1,44 helyett csak $1,40 lett.  A globális értékesítésben a szakértők által várt 0,8%-os szolíd emelkedése helyett lényegében nem volt emelkedés, míg az Egyesült Államokon belüli értékesítésre vonatkozóan a szinte katasztrófálisnak minősülő 1,5%-os visszaesésről tanúskodott a jelentés (az elemzők mindössze 0,3%-os visszacsúszásra számítottak).
A szakértők az év többi részében is az értékesítési volumen visszaesésére számítanak. A részvény ára már a keddi pre-marketben 2,5%-ot esett, majd további eséssel egészn $95-ig száguldott az ár, amiből egy vékony korrekció mentén $95,68-on fejezte be a hetet.
Lásd még ezt az infografikát az Egyesült Államok gyorséttermi szokásairól.
Blogger véleménye: a Meki részvényei egyértelműen szenvednek az egyre inkább globális méreteket öltő egészséges étel/étkezés trend miatt. Az emberek egyre inkább kerülik a túl cukros, túl zsíros, túl "mesterséges" ételeket. Ezt ráadásul az USA relatíve gazdagabb polgárai egyre inkább meg is tehetik. Egyre másra jelennek meg az egészséges(ebb) ételeket kínáló éttermek és láncok. (lásd még CMG, LOCO, FRGI-t lent) A főtrend folytatódni fog és a gyorséttermi gigász előtt két út áll: megújul és sokkal inkább elmozdul valami teljesen új irányába (ha ez egyáltalán lehetsége, hisz a neve lényegében egybefonódott a junk-kal) vagy lassan de biztosan visszaesik a forgalma és a jelenlegi árszintek még sokáig sűlyedhetnek.
Hétfőn tette közzé negyedéves számait az USA egyik ismert mexikói stílusú étterem lánca Chipotle Mexican Grill (CMG). Hatalmas meglepetésre a cég $3,50-t riportolta az egy részvényre jutó profitját, bár az elemzők csak $3,09-et vártak. A különbség igen jelentős! Tavaly még csak $2,82-t jelentett a Chipolite a második negyedévre. A nettó bevétel 25,5%-ot nőtt, míg az étterem láncok legfontosabb, növekedést mutató indikátora, az egy étteremre jutó forgalom növekedés is 17%-ot ugrott. Mindezek hatására a CMG közel 15%-ot ugrott a kedd reggeli premarketben és a hét további részében is óvatosan emelkedett. $673,5-nál fejezte be a hetet.
Egy infografika a Chipolite-ről.

Szintén kedden jelentett egy amerikai mércével kisebb étterem lánc, a Del Frisco's Restaurant Group (DFRG). A 20 centes egy részvényrejutó profitja 1 centtel maradt el a várakozástól. Az árbevétel 11,6% tudott nőni egy év alatt $67,4 millióra, de ez sajnos elmaradt az elemzők által várt 69,1 millió dolláros bevételtől. A vállalat az egész éves profit várakozásra vonatkozó előrejelzését is hűtötte amikor a korábbi ¢98-94-es sávot ¢94-90-re módosította. Az elemzők ¢94-tel számolnak. A részvény ára 15,8%-ot esett a hírek hatására.

Az Európában is tevékenykedő Domino's Pizza (DPZ) kedden publikálta jelentését, melyben ¢67-es részvényenkénti profitról (EPS) és $450,46 milliós árbevételről számol be. Az elemzők 1 centtel kisebb EPS-sel és $442,13 millió árbevétellel számoltak. A papír ára $76 fölé emelkedett a keddi kereskedésben, de a hét folyamán ezt az árszintet nem tudta megtartani a DPZ. Az általános negatív hangulat erodálta a papír árát és $74,23-on yárta a hetet.

Szerdán jelentett $16,9 milliárd árbevételt és $1,29 EPS-t a Pepsi (PEP). Az árbevétele fél %-kal volt jobb a tavalyi 2. negyedévben jelentett árbevételénél, míg az elemzői várakozást alig valamivel verték csak meg. Az elemzők 6 centtel kevesebbre számítottak az EPS-nél. A Pepsi snack és üditő ipari termékei esetében is 1-1%-os növekedésről számol be a riport ($6,1 és $10,1 milliárd).  A vállalat vezetése továbbá 8%-os EPS növekedést jelentett be az év egészére vonatkozóan a megelőző évhez képest. (Korábban 7%-ot vártak.) A részvény 2%-ot emelkedett a piac nyitást megelőző elektronikus kereskedelemben (premarket).

Csütörtök reggel riportolta negyedéves eredményeit a két nagy amerikai üdítőitalos cég kis konkurense a Dr Pepper Snapple (DPS), amire mindig érdemes figyelni, ha a szektorban érdekeltek vagyunk. A részvényenkénti profitja 39%-ot ugrott egy év alatt $1,06-ra. Az elemzők csak 91 centet vártak. A vállalat nettó árbevétele is 1%-ot tudott növekedni év/év alapon. A Pepper a jelentős árbevétel és profit növekedést elsősorban az értékesítés növekedésével, másfelől a termékeik újraárazásával, diszkontokkal érték el, de a marketing költségek optimalizálása, csökkentése is besegített. A társaság emelte az egész éves EPS előrejelzését $3.43-3.51-ra. a papír ára 4,7%-kal emelkedett a csütörtöki premarketben, majd a hét maradék részében tovább emelkedett.

Blogger véleménye: a Pepper Snapple teljesítménye az elmúlt 5 évben változó mértékben, de növekvő. Komolyabb visszaesés nem volt a papír árában. A DPS azonban idén ugrott meg igazán. A papír ára még nem drága. P/E 16,87. (Összehasonlításul PEP 20,67, KO 21,58.), de szinte bizonyos, hogy egy általános részvénypiaci korrekció a kiváló eredmények ellenére lefele tolhatják a mostani árat. Az UBS 64 dollárra emelte a papír célárát. Ez a cikk jól összefoglalja miért lehet értelmes a DPS-be fetetni.
LOCO ára az első kereskedéssi napon (Ycharts) - latimes.com
Pénteken lépett piacra a több, mint 400 üzlettel rendelkező mexikói stílusú, grillezett csiréjéről híres és kaliforniai központú étterem lánc, az El Pollo Loco (LOCO) $15-os áron, amely első nap 60%-kal ugrott meg és $24,03-on fejezte be a napot, bár az aftermarketben még tovább tudott növekedni egészen $24,95-ig jelentős forgalom mellett.
Blogger véleménye: a papír árának emelkedése jövő héten folytatódhat.

Az El Pollo Loco (LOCO) vezetésével indul a kereskedés a NASDAQ-on. - latimes.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.