whos_among_us

2014. szeptember 10., szerda

Vízió hiány

A fő európai piacok - folytatva az ázsiai és amerikai piacok negatív hangulatát - pirosban kezdtek. Az okok között újra előjött a félelem a FED idő előtti kamatemelésével kapcsolatban, de a jövőheti skót népszavazás is aggasztja a befektetőket. Egy esetleges elszakadás jelentősen boríthatja a britt gazdaságot és a britt deviza értékét.
A héten kínai makróadatokat várunk, de jövő hét folyamán igen sok fontos adat és eredmény érkezhet meg (FED, ECB, SNB ülés, skót szavazás, ipari termelés, USA fogyasztói árindex, Phil.FED gazd.hang.index, mukaerőpiaci adatok), amit a piac kivárhat.
A Blogger nem vár a következő napokban újabb csúcsokat a részvény-indexekben.

A tegnapi Apple bejelentésekkel kapcsolatban sorra jelennek meg az elemzések. A kritikák lényege három területet érint: 
  • egyfelől a cég nem jelent meg új termékkel, csak olyannal, ami már így-úgy kijutott a piacra (tehát nem volt meglepetésfaktor, csak olyan amit a piac már árazott, árazhatott).
  •  Másfelől sokan hiányolják az előzetes várakozások fontos pontját, a saphire kijelzővédőt. Aki használt már tartósan okostelefont, az tudja, hogy a készülék képernyője a speciális (Gorilla) üveg ellenére is könnyen karcolódik és leesés esetén, bizony elő-elő fordul, hogy az üveg betörik, megreped. A saphire kijelző lényegében törhetetlen, ezek a balesetek megszűntek volna. Az ilyen kijelző lényegesen magasabb ára, azonban vélhetőleg komolyan erodálta volna a profitot, így egyenlőre maradt a Gorilla üveg (jó hír lehet a Corning (GLW) részvényeseknek).
  • A harmadik probléma, hogy a Tim Cook nem Steve Jobs! Azaz hiányoztak - a technológiai szektorban oly fontos (nem csak ott) - jövőbelátó víziók, az előre csepegtetett információk a cég boszorkánykonyhájából. A Blogger sajnos régóta látja ezt a problémát. Igazán az sem volt jó döntés, hogy annakidején Cook vette át a kormányrudat ... de akkor mindenki megbízott Jobs döntésében. A probléma azért lehet égető, mert sok befektető érzi úgy hogy a cégbe tartósan akkor érdemes befektetie, ha az nem csak egy telefongyártó, hanem piacvezető technológiai víyiói vannak a következő 5 - 10 évre vonatkozóan. Ez hasonló, mint amit ma Elon Musk végez nem csak az elektromos autózásban (gondoljunk csak a SpaceX-re vagy a Hyperloop-ra)! Nézze meg mindenki mi történt a Nokiával! Pedig sokáig ők fújták a passzátszelet a mobiltelefonok piacán sok sok évig, de egy idő múlva kifulladtak. Sok rossz vezető és vezetői döntés és persze a piac szerkezetének megváltozása mára piacvezetőből futottak még kategóriába tolta a Nokiát, immár Microsoft színekben.
Problémák kezdenek mutatkozni a világ egyik legnagyobb étteremláncánál a McDonald's-nál is (MCD). A piaci trendek kezdenek nagyon megváltozni az étterem szektorban, főleg Észak-Amerikában, de Európában is. (Ázsiában pedig más problémák jelentkeznek rendszeresen. - lásd lentebb)
A hír tegnapi. A Meki globális augusztusi eladásai 3,7%-ot zuhantak (év/év)!! Az ázsiai értékesítés visszaesése még sokkal dúrvább: 14,5%-os a visszaesés! -  köszönhetően elsősorban a Shanghai Husi által szállított romlott húsnak és a botránynak, ami július végén pattant ki.) Igaz, az ázsiai konkurensek sem restek. Több helyi láncnak is jelentős a piaci részesedése. Ázsiában amúgyis hagyománya van a független kis éttermeknek, apró helyi láncoknak. A Yum-Brandshez tartozó KFC valamivel korábban már beleszaladt egy hasonló, kínai élelmiszer biztosnági hiányosságokból eredő botrányba.
kínai gyorsétterem-lánc piac, 2012 - ft.com
Blogger véleménye: az étterem piac jelentősen kezd elmozdulni az egészséges ételek felé. Valamint sokat számítanak a vásárlóknál olyan tényezők, mint a gyerekbarát kiszolgállás vagy az ételek íze, a kevés só és a jó minőségű alapanyagok, az alacsony kalória. Ezen a piacon, ahol a percepció kulcs fontosságú, a vállalat imázsán kellene változtatni: Meki = junk (szemét). A shangahi példából is ezt általánosíthatják a vevők világszerte. Ilyen percepció mellett nehéz lesz növekedni. A Meki egyre kevésbé népszerű az emberek körében szerte a világon, ezt több felmérés is mutatja évek óta. A lecsúszás sajnos folytatódhat. A cégnek nagy szüksége lenne egyfajta re-branding-re, megújulásra. Elképzelhető, hogy egy felvásárlással vagy új, saját brand létrehozásával mehetne előre és szerezhetne új piacokat és hagyhatná magamögött a junk food imázst.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.