whos_among_us

2012. május 22., kedd

Dislike

pic from tracehotnews.com
Ahogy korábbi posztomban írtam, sok elemző gondolta, hogy a pénteken 38$-os részvényenkénti kibocsátási árral debütált Facebook, túl drága ebben a pillanatban. A tőzsde hatékony gépezete gyorsan lecsapott: az árfolyam 1 nap alatt 11%-ot zuhant és hétfőn nyitás után meg sem állt 33$-ig az ár, ami után némi felfelé korrekciót követően 33,78$-on zárta a tegnapi napot.
A Facebook esetében is igaz az a mondás, mint minden más internetes tőzsdei cég esetében, hogy a "fene se tudja mennyit ér!?". Míg a hagyományos iparágakban sokkal lassabban lehet növekedni, de a cég értékeltsége sem szokott egyik pillanatról a másikra eltűnni, addig az internetes cégek esetében az érték egy jelentős része a "hyphe", a "cool faktor". Azonban ez az az asset, ami nagyon gyorsan tud elillanni egy trendfordulóval vagy egy új "cool-ság" megjelenésével. Ezért aztán az ilyen cégek managementjének alapvető érdeke, hogy a cég értékét minél jobban alátámassza kereskedelmi, pénzügyi adatokkal, mutatókkal: azaz klasszikus értéket teremtő és képviselő mutatókkal.
A Facebook esetében is hasonló a helyzet: a cégnek masszívan be kell tudnia mutatni, hogy van tere további értéknövekedésnek.
A Blogger véleménye, hogy a FB még igen kevés adottságát vetette be az árbevétele növelése érdekében. Van még tere a reklám bevételek fokozásának és a FB-ban tárolt óriási mennyiségű személyes és kereskedelmi célra jól felhasználható információ halmaz célzott értékesítésének. Nagy kérdés, hogy a jelenlegi vezeté mennyire ismeri fel a helyzetet és hogy tudja majd a lehetőségeit kihasználni. Amennyiben az esés folytatódik, a Blogger szerint érdemes lehet óvatosan belevásárolni és betenni a portfoliónkba hosszabb távra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.